keskiviikko 10. helmikuuta 2016

Analyysejä

Päivän aiheina tänään analyyseja markkinoista, kilpailijoista ja ympäristötekijöistä.

Analyyseistä tehdään monesti omalle yritykselle sopiva mix ja monet analyysit sisältävätkin päällekkäisyyksiä ominaisuuksiltaan ja analysoitavilta tekijöiltään.

Analyyseillä on tarkoitus selvittää markkinoiden suuruutta, vallitsevia trendejä, alan markkinaosuuksia, asiakaskunnan ostovoimaa ja erityispiirteitä.

Analysoinnin katsantosuuntana voidaan ottaa kulloiseenkin tilanteeseen sopivan kannan, kuten  poliittinen, ekonominen, sosiaalinen, teknologinen tai ekologinen katsanto. Yhteistä näille piirteille on lainsäädännölliset vaikutteet, yleinen taloudellinen suhdanne ja maailman trendit.

Kaikilla analyyseillä on tarkoitus saada yrityksen tulevaisuuden toiminnoissa hyödynnettävää tietoa ja saada pohjaa yrityksen tulevaisuuden suunnan määrittämiseksi. Analyysien pohjalta yritys voi määrittää oman asemansa toimintaympäristössään ja mahdollisti tehdä korjaustoimenpiteitä tai suunnan vaihdoksia saadakseen mahdollisen suuren taloudellisen hyödyn.

Munchimport ja analyysit

Munchimportin suhteen analysoitavina seikkoina todettiin suurimmmat kilpailijat; Estrella, Taffel, Pringles ja elokuvateattereiden perunalastu ja muu snäck-myynti. Alan trendinäkymät todettiin vahvoiksi mutta kuitenkin markkina-analyysin arvoiseksi. Ekologisuuden ja lainsäädännöllisyyden myötä huomioitavina nähtiin mahdolliset globaalit kasvitaudit ja maahantuontisäädökset ja rajoitteet sekä niiden vaikutus Munchimportin toiminnan jatkuvuudelle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti